Randomness | Forum v.5 | .::.Live your dreams.::.

AccueilPortailFAQRechercherS'enregistrerMembresGroupesConnexion

Partagez | 

Harry Potter et l'Ordre du Phénix

Aller à la page : 1, 2, 3, 4  Suivant
AuteurMessage
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin
Grimace : 8op

MessageSujet: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   28/08/06, 02:42 pm

Parlons un peu du cinquième film de la saga en attendant sa sortie!

Dernière édition par le 11/07/07, 11:15 am, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://giggly-ginia.livejournal.com/
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   30/08/06, 10:26 am

Voici les nouveaux acteurs qu'on retrouvera dans le cinquième film. [Source: MuggleNet ]
    *Evanna Lynch: Luna Lovegood

*Nick Shim : Zacharias Smith
    (pas de photo)
    *Apple Brook : Professeur Gobbe-Planche

*Imelda Staunton : Dolores Ombrage

*Helena Carter : Bellatrix Lestrange

*George Harris : Kingsley Shacklebolt

*Kathryn Hunter : Arabella Figg

*Sian Thomas : Amelia Bones

*Natalia Tena : Nymphadora Tonks

Dernière édition par le 03/09/06, 01:34 pm, édité 1 fois
Mélanie

Féminin
Grimace : Joyeuse

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   30/08/06, 01:24 pm

Cool! J'ai la mémoire courte il y a des personnages dont je ne me souvient plus...ou plutôt ce qu'ils font dans l'histoire. Rolling Eyes
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   30/08/06, 05:34 pm

Lesquels? Je peux t'aider probablement ^^

Moi j'ai vraiment hâte de voir Ombrage dans son costume de Ombrage! Elle est mieux d'avoir l'air d'une grenouille sinon c'est de la fausse représentation!! lol
Mélanie

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   31/08/06, 08:50 am

C'est ceux là: Kingsley Shacklebolt, Arabella Figg, Amelia Bones. Leur noms me dit vraiment de quoi mais dans l'histoire jme souvient plus ce qu'ils faisaient.
Ellie
I'm the one and only princess ♥

Féminin
Grimace : So so!

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   31/08/06, 12:09 pm

J'espère qu'Ombrage va avoir l'air plus méchante que ça parce que sur cette photo-là, c'est dur d'imaginer que je vais pouvoir la détester! J'aime bien celle qui fait Bellatrix Lestrange. Elle est plutôt comme je me l'imaginais. Tonks a l'air vraiment chouette avec ses cheveux mauves! Est-ce qu'on sait si il y a une date de prévue pour la sortie?? J'ai vraiment hâte!!
Mélanie

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   31/08/06, 04:08 pm

Moi j'ai entendu parler que la sortie du film serait pour juin 2007.
En tout cas, il me semble que c'est dans ce coin la mais je ne connais pas la date précise.
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   01/09/06, 08:10 pm

Mélanie : Kingsley Shacklebolt = un des aurors qui est dans l'ordre et qui vient chercher Harry chez lui, Arabella Figg = la madame qui le gardait et qui est une cracmole (elle chiale contre Mondungus pcq il a pas surveillé Harry), Amelia Bones = une des juges au "procès" de Harry

Et d'après Mugglenet.com, le film devrait sortir le 13 juillet 2007 au Canada.
Keven

Masculin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   03/09/06, 01:28 pm

J'ai que trop tellement hate sérieux ! ça risque tellement detre un bon film s'ils ne le scrappent pas !

Ellie : jsuis tellement daccord ak toi sur dolores lol ... a pas lair si mechante ! sincerement moi jla voyais tellement pas comme sa dans ma tete ! tsé quand tu lis moi jla voais hyper mince, élancée, un nez pointu au visage allongé. Tout le contraire en fait ! La jaurais lgout de jouer une games de cartes avec tsé !
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   03/09/06, 01:36 pm

Comment ça tu la voyais super mince? JK dit qu'elle ressemble a une grenouille et je sais pas pour toi mais moi j'ai jamais vu une grenouille mince!!

Et je sais pas si je l'ai déjà mentionné mais les photos que j'ai mises c'est pas nécessairement avec les costumes du film! Ombrage par exemple, sa photo, c'est d'un autre film où elle jouait sûrement quelqu'un de gentil. Attendez qu'elle soit costumée, maquillée et coiffée et vous verrez!
Mélanie

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   03/09/06, 02:51 pm

Merci de m'avoir raffraichi la mémoire lol ^^ Dolores moi je l'a voyait comme une grnouille aussi (bon...je la voyait dodue en fait lol) Je sais pas d'où tu pognes ça une grande madame élancée...
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   09/01/07, 04:40 pm

09.01.2007

->Voici un vidéo d'environ 4 minutes parlant 5ème film (ne pas regarder si vous ne voulez pas trop en savoir sur le film!)

->Ici un vidéo où ce cher Daniel parle du film

->Des photos du ministère : [1] | [2] | [3] | [4] | [5] | [6] | [7]

->Daily Prophet

->"I will not break rules"

Beacoup d'autres photos ici

->Jason Isaacs (Lucius Malefoy) a dit ceci de HP5 :
Citation :
I spent two weeks having a wand fight with Helena Bonham Carter (Bellatrix) and Gary Oldman (Sirius). Potter is a well-oiled machine now, whichever director is in charge, although it's a slow process working with all those special effects. But it's such a laugh - five weeks hanging out with Oldman and Maggie Smith (McGonagall) and Michael Gambon (Dumbledore), who's a right mischievous devil.

->La Warner Bros. a annoncé que plusieurs de leurs films, incluant Harry Potter et l'Ordre du Phénix, seront disponibles au téléchargement dès leur sortie en salles. Les fans pourront donc regarder HP5 de leur ordinateur...

->Une série de vidéos "behind the scenes" où les acteurs (principalement Dan, Rupert et Emma) parlent du film a été mise en ligne :
[1] | [2] | [3] | [4] | [5] | [6] | [7] | [8] | [9] | [10] | [11] | [12] | [13]

Voilà pour le moment! Si vous voulez en savoir plus, c'est toujours sur Mugglenet.com!
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   30/01/07, 02:55 pm

Mélanie

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   01/02/07, 10:07 am

:shock:Oui oui je confirme...c'est troublant! En tout cas, faut le faire se mettre nu sur une scène!
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   01/02/07, 06:53 pm

Oh ouais il a du guts! (c'est tu de meme que ça s'écrit?? lol)

Ça l'air en plus qu'ils en ont parlé aux nouvelles pis que le monde était super indigné que HARRY POTTER fasse ça..... Premièrement, si il fait ça, c'est justement pour qu'on arrete de tjs l'associer à Harry Potter et pour montrer qu'il sait faire autre chose!!! Il a un nom, et c'est Daniel Radcliffe alors UTILISEZ LE (je parle bien sûr aux médias lol)

Ensuite, il est pas le premier a faire cette piece la et personne a rien dit avant. C'est quoi le big deal tt a coup?!
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   10/02/07, 02:51 pm

Entrevue avec Rupert Grint en anglais!

Rupert Grint reveals all about the next Harry Potter movie - and those rumours about Emma Watson!

So you've just finished the fifth Harry Potter?
That's right, yeah.

Are you going to make all the movies through to number seven?
Yep, I want to do all of the movies if I can because I do really enjoy them.

Have they announced plans to start filming number six?
Yes, we start that one later this year. So we've got quite a big gap.

Is this to let Daniel and Emma go to school?
Yeah, I think so. I know that last year we didn't start quite as late and so I suppose that's got something to do with it, but I think that it's quite a long process to get them set up.

And you're done with school?
Yeah, I finished school when I was 16. I'm 18 now.

I heard that Emma Watson might leave the series before it's over. Do you know the story there?
I'm not actually sure. I don't really know the details, but I have heard that. I don't know. It would be weird without her, and it would be a sort of shame if she doesn't stick it out. It's not up to me because they do take up so much of your life. I don't know what she thinks, but I do hope that she doesn't leave.

Did she say anything while you've been filming like, "I can't take this anymore!"
No, not really. She hasn't really talked about it. I know me and Dan [Radcliffe] are going to stick it out. So we'll just have to see really. I hope she doesn't leave.

Do you have plans for life after Harry?
Yeah. I mean, I want to finish the Harry Potter films and start doing more low budget stuff because they're good fun and it's a good atmosphere and it's much more simple and relaxed.

Have you always wanted to be an actor?
I've always been involved in school plays and that was really my only kind of experience. Harry Potter & The Sorcerer's Stone was my first ever film. But I've had a really good time doing them and it's been a really good experience. I definitely want to do more stuff because it's good fun and I have a good time doing films.

What's your favourite Harry Potter movie?
I don't know. It's quite hard to separate them because they start to feel like one long film. The first one was good because it was a whole new experience. I mean, they're always good fun to make and there's such a good atmosphere on the set; it gets hard to choose. The fourth one was really good fun.

And you've met J.K. Rowling?
Yeah, we've met a couple of times because she comes down to the set occasionally, which is quite exciting.

Do you ever watch the films after they come out?
Yeah, well, I see them every once in a while. I don't make a conscious effort to go and see them, but they're on TV sometimes and it is quite weird looking back at them because you are so young. So, to me, it gets kind of strange. It's all right though.

Do you feel like you've had a normal childhood?
Not really, no, but I think that I've had a really good childhood. I haven't really missed that much except for school, which I'm not that worried about!

Do people come up to you and ask about Harry Potter all the time?
The films are quite big now, and I do get recognised but it's something that you don't ever really get used to. It's quite strange, but people are always really nice and usually like the films.

How has your life changed?
I suppose the biggest thing is getting recognised. But it's changed for the best really, I've gotten to go to places like New York, so I'm pretty grateful for that sort of thing. It's been pretty good. Look at Orlando Bloom who's done Rings and then Pirates.

Do you think you'll ever do another movie series or is this a once-in-a-lifetime thing?
[Laughs] I don't know. I've no idea really. I'm just going to have to wait and see, I guess.

Do you get a lot of letters from kids who want to be actors?
Yeah. I get letters and that's quite a strange thing as well. A lot of it comes from Japan and you get sent little presents. It's quite fun.

You have a romance going in the Harry Potter series, right?
That's in the sixth one, I think. There has always been a thing between Ron and Hermione, which has been played with subtlety. So we'll have to wait until the seventh one to see if that comes into anything.

Did you ever ask J.K. Rowling for hints about what's going to happen?
She doesn't give away anything!

And do you keep souvenirs from each movie?
I don't actually. From the first film, I've got a chess piece that gets blown up. I've got a little piece of that. But that's it really.
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   11/02/07, 12:44 pm

Obasan

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   03/03/07, 08:05 pm

Evidemment je me dirige tout de suite vers la partie "Harry Potter" ^^ Wink
Je voulais juste dire que apparemment la "Ombrage" a l'air détestable dans la bande annonce anglaise rien qu'à sa façon mielleuse de dire "Good Morning Children" Mad Razz
Je pense que c'est un très bon choix d'avoir mis Helena Bonham Carter comme Bellatrix Lestrange, c'est une bonne actrice ^^
J'ai hâte de voir ce qu'il vaut ce tit film
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   03/03/07, 09:40 pm

Lol c'est pas à cause du "Good morning children" que je lui ai trouvé un air détestable, à Ombrage! À ce moment là c'est pas encore trop pire, si on n'a pas lu le livre, on peut penser qu'elle est bien gentille lol.

Je suis tout à fait d'accord pour Helena Bonham Carter! Je l'ai vue déguisée en Bellatrix (dans des vidéos que j'ai mis ici même d'ailleurs!! lol) et elle a vraiment l'air d'une femme qui a passé plusieurs années en prison et qui est sur le fossé qui la sépare de la folie!
Obasan

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   04/03/07, 12:34 pm

^^
C'est sur que dans le livre elle est vraiment détestable cette bonne femme!!! J'éspère que l'actrice montrera bien à quel point elle est........méchante Razz , et la voix doucereuse que j'ai entendu dans la bande annonce représente bien le genre de voix qu'a une personne qui fait semblant d'être gentille alors qu'en fait c'est qu'une saleté !!!!
J'ai hâte de voir ce film!!!!!!!! bounce
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   04/03/07, 03:51 pm

Oui t'as raison en fait, je l'ai réécouté et c'est vrai qu'elle semble se forcer à avoir l'air gentille loll.

Moi aussi j'ai hâte qu'il sorte! Et puis j'aimerais bien être capable de trouver de nouvelles images ou bien d'autres entrevues, parce que depuis un bout de temps, il n'y a plus beaucoup de nouvelles sur le film!
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   06/03/07, 12:28 pm

Il y a eu un screening test de HP5 dans un cinéma de Chicago et voici une première review postée sur le site Ain't it cool news

Citation :
I should preface by saying there are a few mild spoilers, nothing that will ruin the film but if you want to go in completely unspoiled don’t read. If you want to know if your favorite part from the book was done well but don’t want too much detail it is safe.

[...]

The film was a success in many, in fact most, aspects.

The acting is getting better and better and there were a few parts where Daniel Radcliffe actually showed range. There really is no weak acting in the film and the standouts are Evanna Lynch as Luna Lovegood, and of course Gary Oldman as Sirius Black. Imelda Staunton’s Umbridge is good but wholly annoying. The movie moves along at a good pace until about halfway through and then gets bogged down a bit for most of the rest of the film. It is not horribly slow but it does drag, with the current running time being approximately 2 hours and 30 minutes there is definitely some editing that could be done to make this problem disappear.

Now I am going to get into some of what I marked on the card they ask you to fill out at the end of the screening. I was asked what parts I didn’t like. I put that I found most scenes with Umbridge in them were kind of slow and got tiring very quickly. I also found the scenes with Hagrid’s brother to be incredibly awkward and clunky, which in my opinion should be excised. What parts did I like? I loved the parts where Dumbledore’s Army was training, I really enjoyed the scene where Cho and Harry kiss, and there is a comment made by Ron shortly after that was hilarious and left the entire theater in stitches. Another scene I really liked was toward the end when Dumbledore and Voldemort battle. The effects were nowhere near finished causing this scene to be really awkward, but at a screening like this you have to be able to overlook the unfinished effects, and while the scene was not that long or anything it was done well and will no doubt look great. I love seeing wizards fight. A few other questions were which characters I liked the most which were Ron, Sirius, (which is a no brainer-Oldman is awesome) Luna, (as I understand it a lot of fans of the books were afraid of how her character would come off in the film, and she was my favorite character, so I guess they did something right. She was goofy and odd and a lot of fun and Evanna Lynch is probably the best of the child actors) and lastly Harry Potter. Radcliffe seems like he knows what he is doing now and looks comfortable. Harry is not a slouch in this which I really liked because he comes off as being kind of a pussy in the other films even though he is supposed to be really powerful. In The Order of the Phoenix he is not yet some awesome wizard but he is kind of a badass. As I left the theater I initially felt that the film may have been as good as “Goblet” which as I mentioned I think is the best film. However something was bothering me about the film that I couldn’t quite put my finger on and then I realized what it was not much really happened. So yeah, I felt that not a whole lot happened, and this story could possibly have been squeezed into another film. Which is not to say it is boring, and there are some really good parts and it is not entirely unnecessary, I just felt that the lack of anything major knocks it down a bit in the ranks of the films. Another thing that bugged me was and this tells of the climax of the film so do not read the next paragraph if you don’t want to know…

We have yet another Voldemort confrontation at the end where he is not completely defeated. This is getting tiring, I really hope this stops now, I am sick of the main villain showing up at the end and then not being completely defeated only say the same thing can happen again at the end of the next film.

So if you liked the last two films style, you will like this. This film is not much different from the last entries in the series. I really appreciated the depth of Harry’s character in this, they actually give Harry something to do and he deals with some interesting things in a more real and rounded way. The character of Harry Potter is actually interesting in this film which makes up for some of the few mistakes in the film. Nothing was handled poorly in the film with the exception of Hagrid’s brother and possibly Umbridge’s scenes. I know you are not supposed to like her, but my god by ½ way through the film I dreaded seeing her on screen. This is something that could be fixed with editing though, and while I think a big part of the reason Hagrid’s brother played so poorly was because the effects at this point were understandably bad, to the point where there was almost no texturing or layering and no shadowing at all. I still think the film would benefit from doing away with him altogether. While I can’t say whether or not you will hate what they’ve done if you loved the books, I can say overall it was really good and enjoyable, though not necessarily the best in the series (this could possibly change when it is finished being edited and the effects shots are completed.) I am not an avid fan of the series, and I think the subject and mediocre writing of Rowling stops it from ever being an all around amazing series, and the Order of the Phoenix neither made me hate the series nor fall head over heels in love with it, but it was really good. This follows The Goblet of Fire making it the second best of the Potter films, which is saying quite a bit.

B+

If you use this call me Rosncranz.

(je tiens à préciser que cette personne n'a pas lu les livres (sauf le 2) et qu'elle n'aime pas - déteste serait plus juste - le style d'écriture de JK Rowling)

... Il veut enlever Ombrage et Graup... Quelle drôle d'idée! Ombrage est quand même un personnage assez important.... Suspect

Il y a 3 autres reviews que j'ai pas eu le temps de lire encore et qui contiennent des spoilers sur le film (quoi que je vois pas trop où est le problème, si on a lu le livre, on sait ce qui va se passer de toute manière...) Alors voilà, allez les lire si vous voulez!

Enyafreak | Triwizard | Zeenat
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   24/03/07, 11:14 am

Alors c'est maintenant certain, Emma et Rupert ont eux aussi signé leurs contrats pour Half Blood Prince et Deathly Hallows! Daniel avait déjà signé ce qui veut dire qu'on retrouvera bel et bien le trio auquel on s'est habitué dans les deux derniers films! Finies les spéculations à avoir sur le dos d'Emma!

Mugglenet.com a écrit:
Warner Brothers announced in a press release today that Dan Radcliffe, Emma Watson, and Rupert Grint are all officially signed on for the Half-Blood Prince and Deathly Hallows films. Each of the three actors, along with Producer David Heyman, were quoted in the release.

From Dan:
"Playing the role of Harry Potter has been an immense privilege, and I look forward to completing the series. I feel a huge sense of loyalty to the character of Harry and the fans who have supported these films over the years. During filming, I have learnt so much, made lots of friends and met people who have changed my life. I am indebted to J K Rowling, Warner Bros. and David Heyman for giving me this fantastic opportunity."

From Emma:
"I could never let Hermione go - she is my hero! I love her too much and love what playing her has meant to me. I am excited and honoured to be finishing what I started and playing her in all seven of the films."

From Rupert:
"Ron Weasley has become a big part of my life and not just because we've both got ginger hair! I've been so proud to play him and loved every second of being part of this world. I'm really looking forward to filming the last two films and being back with my 'Weasley family' and, of course, to seeing my good friends Emma and Dan. Thank you to everyone for being so supportive over the years; we couldn't have done it without you."
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   31/03/07, 03:52 pm

Voici des nouvelles photos (photoshoot on dirait) du film :

Toutes les photos du film Smile

https://s79.photobucket.com/albums/j157/freaky_ginia/HP/HP5/

Dernière édition par le 28/04/07, 11:36 pm, édité 1 fois
Ginia
I've gone identity mad ♠

Féminin

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   09/04/07, 11:57 am

Petite entrevue avec Imelda Staunton (Dolores Ombrage) en anglais

Citation :
April 16, 2007 issue - The first female villain hits Hogwarts in "Harry Potter and the Order of the Phoenix." Imelda Staunton, Oscar-nominated for "Vera Drake," plays Dolores Umbridge, the new Defence Against the Dark Arts teacher. A year before Staunton got the part, a friend suggested she would be perfect for it. "I read the book, and Umbridge is described as a short, ugly, toadlike woman," Staunton says. "I thought, 'Oh, thanks very much'." Staunton plays her as an apple-cheeked schoolmarm—drenched in pink angora—who is restricting freedoms (and free thought) to "protect" the students. "There can't be any mess or any individuality," Staunton says. "But, of course, that leads to brainwashed people."

With this film, Staunton joins a long list of British luminaries who have starred in the "Potter" films, including Dame Maggie Smith, Emma Thompson and Kenneth Branagh. "Every great British actor is either in the movies or desperate to get into them," says Jason Isaacs, who plays Lucius Malfoy. "It's a real badge of honor." The set can feel like a game of six degrees of separation. "You either know somebody, or you know somebody who slept with them," Isaacs says. Still, the roles are no joke. "You may think that it's just a bunch of wand-waving, but there's a lot of proper acting going on," Staunton says. Emma Watson, who plays Hermione, has decided to continue that proper acting in the final two films. She told NEWSWEEK last fall that she was unsure she would stay past "Phoenix." "She's a very considered young lady trying to figure out what the next three years of her life are going to be," says producer David Heyman. "Clearly, we wanted her back, but it was important that she make this decision for herself without any undue pressure." There was enough pressure already.

—Sean Smith

© 2007 Newsweek, Inc.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Harry Potter et l'Ordre du Phénix   

Harry Potter et l'Ordre du Phénix
Page 1 sur 4Aller à la page : 1, 2, 3, 4  Suivant